Dieta jogurtowa

Wrzesień 2, 2018 on 11:52 am | In Dieta | Możliwość komentowania Dieta jogurtowa została wyłączona

W odróżnieniu od większości diet ma więcej plusów niż minusów. Bowiem jogurty z żywymi kulturami bakterii łagodnie przyspieszają trawienie i przemianę materii. Nie powodują znienawidzonego efektu jo-jo. Są bogate w witaminy, fosfor, wapń oraz łatwo przyswajalne białko.
Dietę stosuje się przez 14 dni. W tym czasie można schudnąć 5 – 6 kg. Zawiera 100 – 1200 kcal. Można ją powtarzać co miesiąc.
Polecane są wszystkie rodzaje jogurtów: zarówno naturalne odtłuszczone i o obniżonej zawartości tłuszczu, jak i owocowe o zwykłej zawartości tłuszczu. Muszą jednak posiadać żywe kultury bakterii! Jemy je 3 – 4 razy dziennie w połączeniu z owocami, warzywami i różnymi rodzajami pieczywa.
Odchudzająca moc jogurtów wiąże się przede wszystkim z dwiema witaminami: B2, która spala tłuszcz i B12, która dba o zdrowy żołądek i jelita.

Przykładowy jadłospis (do wyboru)
Śniadanie
– 150 g jogurtu owocowego z otrębami lub muesli, grejpfrut, średni świeży banan
– 150 g jogurtu poziomkowego, 1 kromka chleba posmarowana cienko dżemem lub marmoladą, pół grejpfruta
– koktajl jogurtowo – buraczkowy z koperkiem
Obiad
– marchew, brokuły, groszek, fasola ugotowane na parze, szklanka ryżu ugotowanego na sypko i polanego jogurtem naturalnym, garść natki pietruszki
– 200 g pstrąga lub dorsza gotowanego w jarzynach, surówka z kiszonej kapusty, marchewki i jabłka
– zapiekanka ziemniaczana z 15 g piersi z kurczaka lub fileta rybnego
Kolacja
– chłodnik litewski
– twarożek ze 100 g chudego białego sera i zmieszanego ze 150 g jogurtu owocowego, sałatka z jajka na twardo, 100 g ugotowanych brokuł, połówki papryki i średniej czerwonej cebuli
– sałatka owocowa z kiwi, różowego grejpfruta, jabłka, pomarańczy.