Dieta na potencję

Lipiec 30, 2018 on 11:00 am | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta na potencję została wyłączona

Już w Starożytności odkryto, że niektóre pokarmy zwiększają popęd seksualny. Przykładowo Chińczycy od stuleci polecają żeń – szeń.

Osoby często uprawiające seks powinny zaopatrywać swój organizm w większe ilości białka – zawarta w nich arginina odpowiada za jakość spermy. Popęd zwiększają również: mięsa drobiowe, podroby, owoce morza (zawierają dużo cynku odpowiadającego za zwiększenie poziomu testosteronu), ryby (szczególnie sandacz i łosoś), orzechy, pestki słonecznika i dyni, warzywa w postaci marchewki, fasoli, szparagów, selera, pomidorów, pora, pietruszki, bakłażanów, czosnku, karczochów, brokuł, papryki i trufli.

Za afrodyzjaki wspomagające męską potencję uważa się powszechnie: czekoladę, chrzan, zioła i przyprawy (dziurawiec, imbir, lubczyk, chili, gałka muszkatołowa, papryka słodka i ostra, pieprz: wszystkie kolory (zielony, biały, czarny i różowy), kardamon, bazylia, anyż, cynamon, wanilia, goździki, jałowiec, cząber.

W grupie produktów odbierających ochotę na seks znalazło się: białe pieczywo, zwłaszcza bułki, tłuste potrawy i sosy, również czerwone mięso oraz mocna herbata i kawa (szczególnie słodzona). Szczególna uwagę należy zwrócić na alkohol, który spożyty w nadmiarze zamiast pobudzić – uśpi. Niewskazane są szampany i wina musujące. Dietetycy polecają natomiast czerwone wino.

Dieta pszeniczna

Czerwiec 27, 2018 on 10:55 am | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta pszeniczna została wyłączona

Dieta pszeniczna zaliczana jest do monodiet czyli diet jednoskładnikowych. Pozwala zrzucić od 0,5 do 1 kg dziennie.

Dietę pszeniczną najczęściej stosuje się przez okres od 3 do 12 dni. W tym czasie spożywa się tylko i wyłącznie gotowane ziarna pszenicy (w dowolnej ilości). Bez ograniczeń można również jeść liście sałaty. Wszystko popija się ciepłą wodą. Jeśli ktoś jest cały czas głodny, to dodatkowo może zjeść gotowane warzywa.

najlepiej jest do tego celu korzystać z pszenicy bio, zakupionej z pewnego źródła. Diety nie powinny stosować osoby uczulone na gluten. W wielu przypadkach dieta pszeniczna daje zaskakująco dobre rezultaty przy zrzucaniu wagi. Jako skutek uboczny może pojawić się także poprawa stanu cery i włosów.

Dietę pszeniczną najlepiej stosować na przełomie kwietnia i maja. Po jej zakończeniu najpierw spożywa się warzywa, a po kilku dniach nabiał i mięso.

Dieta ryżowa

Maj 30, 2018 on 11:54 am | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta ryżowa została wyłączona

Przestrzeganie zaleceń diety ryżowej powoduje nawet trzykilogramową utratę wagi w ciągu 7 dni.
Ryż zawiera dużo potasu i mało sodu, dzięki czemu usuwa nadmiar wody z tkanek. Zapewnia organizmowi równowagę kwasowo – zasadową, co z kolei usprawnia procesy trawienne. Zawarty w ryżu błonnik zmusza organizm do pozbywania się złogów, czyli osadów z tkanek mogących powodować miażdżycę i nowotwory.
Ziarna ryżu są niskokaloryczne i zawierają mało tłuszczu, dlatego osoby stosujące ten rodzaj diety mogą jeść duże porcje bez obawy przekroczenia dziennej dawki kalorii. Mimo, iż dieta ryżowa dostarcza zaledwie ok. 1000 kalorii dziennie, osoby ją stosujące czują się najedzone. Zjadają trzy posiłki oraz wypijają maksymalnie 2 litry płynów. Najwartościowszy jest ryż ciemny, nieoczyszczony.
Standardowa dieta składa się z 250 – 300 g ryżu, 200 – 300 g owoców lub warzyw i kilkudziesięciu gram cukru. Ryż należy gotować na miękko lub sypko, bez dodatku soli!
Dietę można stosować raz na trzy miesiące, nie dłużej niż przez 21 dni.
Przykładowy jadłospis (do wyboru):
Śniadanie
– ryż z jabłkami (50 g ryżu, 100 g jabłek, 20 g cukru)
– miseczka ugotowanego ryżu z dodatkiem miodu i jogurtu, zielona herbata
– 3 kromki razowca, 2 plasterki chudej wędliny, 2 plasterki pomidora, 1 rzodkiewka, 2 liście sałaty
Obiad
– ryż z truskawkami (90 g ryżu, 100 g truskawek, 20 g cukru)
– 3 łyżki stołowe ugotowanego ryżu, 150 g piersi z kurczaka z grilla, kubek surówki z owoców
– risotto z długoziarnistego ryżu i gotowanych warzyw, herbatka ziołowa
Kolacja
– ryż z przecierem z jabłka pieczonego (50 g ryżu, 100 g jabłka, 5 g cukru)
– 3 wafle ryżowe posmarowane bardzo cienko masłem, 3 plasterki chudej wędliny, 3 liście sałaty, posiekany szczypiorek
– zapiekany ryż z jabłkami, woda mineralna

Domowe sposoby na zatwardzenie

Marzec 31, 2018 on 9:10 pm | In Problemy gastryczne, Układ trawienny | Możliwość komentowania Domowe sposoby na zatwardzenie została wyłączona

Zaparcia są zmorą wielu osób, choć trudno nie odnieść wrażenia, że częściej atakują kobiety niż mężczyzn. Bez względu na pleć i wiek warto pamiętać jednak o tym, że wcale nie muszą być wyrokiem. Można sobie z nimi radzić i to bez konieczności sięgania po leki. Tak zwane domowe sposoby często są stosowane z powodzeniem od setek lat, warto więc zapoznać się z ich możliwościami.

Najskuteczniejszym sposobem są suszone owoce, w tym zwłaszcza suszone śliwki. Najlepiej już przed pójściem spać zalać kilka z nich przegotowaną wodą, a rano zjeść je jeszcze przed śniadaniem. Dobrym pomysłem może być także sam kompot ze śliwek, najlepiej przygotowany samodzielnie. Jeśli nie przepadamy za śliwkami, być może poskutkują fermentowane produkty mleczne, a więc zarówno jogurty i kefiry, jak i maślanki. Warto przed zakupem sprawdzić ich skład. Im bliższy jest on naturalnemu – tym lepiej.

Sprawdzonym sposobem jest też picie siemienia lnianego zalanego wcześniej gorącą wodą i pozostawionego w zaciemnionym miejscu aż zacznie pęcznieć.

Jak wzmocnić układ trawienny?

Luty 28, 2018 on 3:03 pm | In Profilaktyka, Układ trawienny | Możliwość komentowania Jak wzmocnić układ trawienny? została wyłączona

Gdy układ trawienny nie pracuje prawidłowo, nie musimy wcale czekać długo na znaczące pogorszenie się naszego komfortu życia. Na szczęście, nie oznacza to wcale, że nie jesteśmy go w stanie wzmocnić. Co ważne, cel ten można osiągnąć odwołując się do całkiem prostych metod.

W pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad zmianą diety, okazuje się przy tym, że same zmiany nie muszą być wcale radykalne. Dobrym krokiem jest włączenie do niej produktów bogatych w błonnik, a także ograniczenie tych, które są wysoko przetworzone. Choć nie musimy rezygnować z dań smażonych, również w ich przypadku pomocne może okazać się zmniejszenie częstotliwości ich spożywania. Pamiętajmy też, że układ pokarmowy pracuje lepiej, jeśli nie zapominamy o nawodnieniu organizmie, służy mu przy tym aktywny tryb życia nawet, jeśli same ćwiczenia nie są przesadnie intensywne.

Jeśli zmagamy się z nadwagą, możemy podjąć wysiłki mające na celu jej ograniczenie. Czasem nawet pięć kilogramów mniej może korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie układu trawiennego.

Domowe sposoby na rozwolnienie

Grudzień 22, 2017 on 4:19 pm | In Problemy gastryczne, Zatrucia | Możliwość komentowania Domowe sposoby na rozwolnienie została wyłączona

Rozwolnienie jest stanem wyjątkowo niebezpiecznym nie tylko z uwagi na dyskomfort, jaki wywołuje, ale i dlatego, że prowadzi do groźnych komplikacji z odwodnieniem włącznie.

Zanim jednak sięgniemy po leki, których zadaniem jest przeciwdziałanie biegunkom, zainteresujmy się domowymi sposobami na rozwolnienie zwłaszcza, że niektóre z nich są wyjątkowo skuteczne. Jednym z najsmaczniejszych jest zjedzenie czekolady, choć tu duże znaczenie ma jej jakość. Najlepiej, jeśli jest ona bogata w ziarno kakaowe, najlepiej więc sięgnąć po jej gorzki odpowiednik. Atutem czekolady jest i to, że nie posiada ona błonnika, a tym samym nie pobudza dodatkowo naszych jelit do pracy.

Pomocne może okazać się również zjedzenie kisielu i galaretki. Wśród wielu zalet tych produktów na uwagę zasługuje i to, że są one łagodne dla jelit i żołądka. Pomocna może okazać się też herbata, najlepiej mocna i pozbawiona cukru.
Pamiętajmy jednak, aby uważnie obserwować nasz organizm.
Jeśli domowe sposoby są nieskuteczne, koniecznie skontaktujmy się z lekarzem.

Dieta śródziemnomorska

Listopad 28, 2017 on 5:24 pm | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta śródziemnomorska została wyłączona

Podobnie jak w przypadku diety dla cukrzyków, tak i w tej kuracji, nie ma jednego rodzaju diety śródziemnomorskiej. Inne sposoby stosują Włosi, inne Grecy, a jeszcze inne Hiszpanie. Łączy ich jednak kilka elementów.

gastrolog

Przede wszystkim ilość spożywanych warzyw i owoców, przyrządzanych na wszystkie znane sposoby. Jedzą dodatkowo białe mięso, pełnoziarniste pieczywo, kasze i makarony oraz niskotłuszczowe produkty mleczne. Piją dużo niegazowanej wody mineralnej.

Szczególne miejsce w diecie śródziemnomorskiej zajmują ryby i owoce morza, będące źródłem białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ryby zawierają też dużo wapnia i fosforu. Składniki te utrzymują w prawidłowym stanie kości. Z kolei jod zawarty w rybach morskich reguluje prawidłowe funkcjonowanie tarczycy. Owoce morza (kraby, ostrygi, małże, krewetki) dzięki zawartości cynku, poprawiają pracę całego systemu nerwowego.

Osoby stosujące dietę śródziemnomorską powinny zapomnieć o soli, a przyzwyczaić się do dużej ilości ziół i przypraw (bazylii, tymianku, szałwi, oregano, kminku). W odróżnieniu do innych kuracji, w diecie śródziemnomorskiej dozwolone są niewielkie ilości alkoholu – głównie czerwonego wina, które posiada właściwości przeciwzakrzepowe i przeciwmiażdżycowe oraz obniża cholesterol. Niewskazane jest jednak dla chorych cierpiących na migreny.
Dieta śródziemnomorska stosowana jest także w leczeniu i profilaktyce nowotworów przewodu pokarmowego i oddechowego oraz przy obniżaniu ciśnienia tętniczego krwi. Co ciekawe, osoby po 60 – tce, które postępują zgodnie z zaleceniami diety śródziemnomorskiej, nawet o rok przedłużają swoje życie.
W trakcie jej stosowania można schudnąć 2 – 3 kg na 2 tygodnie.

Przykładowy jadłospis:
Śniadanie
– 2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego (z dodatkiem soi lub słonecznika), cienko posmarowane margaryną, 50 g wędzonego dorsza, mały pomidor, ogórek
– 1/2 szklanki ryżu, 15-20 dag łososia z rusztu, 3/4 szklanki brokułów, surówka z dużej cykorii, 1/2 łyżki oliwy z oliwek, szklanka soku pomidorowego
Obiad
– talerz zupy pieczarkowej gotowanej na włoszczyźnie z odrobiną oliwy z oliwek, 100 g łososia posypanego ziołami prowansalskimi i pieczonego w folii aluminiowej, sałata lodowa doprawiona oliwą z oliwek i sokiem z cytryny
– 1/2 szklanki ryżu, 15-20 dag łososia z rusztu, 3/4 szklanki brokułów, surówka z dużej cykorii, 1/2 łyżki oliwy z oliwek, szklanka soku pomidorowego
Kolacja
– kromka pełnoziarnistego chleba, sałatka z pomidora i sałaty, 40 g sera feta, łyżeczka oliwy z oliwek, kieliszek czerwonego wytrawnego wina.
– sałatka grecka (średniej wielkości pomidor, sałata, ogórek, pół opakowania sera feta, łyżeczka oliwy), 2 kromki żytniego pełnoziarnistego chleba.

Następna strona »