Dieta jogurtowa

Wrzesień 2, 2018 on 11:52 am | In Dieta | Możliwość komentowania Dieta jogurtowa została wyłączona

W odróżnieniu od większości diet ma więcej plusów niż minusów. Bowiem jogurty z żywymi kulturami bakterii łagodnie przyspieszają trawienie i przemianę materii. Nie powodują znienawidzonego efektu jo-jo. Są bogate w witaminy, fosfor, wapń oraz łatwo przyswajalne białko.
Dietę stosuje się przez 14 dni. W tym czasie można schudnąć 5 – 6 kg. Zawiera 100 – 1200 kcal. Można ją powtarzać co miesiąc.
Polecane są wszystkie rodzaje jogurtów: zarówno naturalne odtłuszczone i o obniżonej zawartości tłuszczu, jak i owocowe o zwykłej zawartości tłuszczu. Muszą jednak posiadać żywe kultury bakterii! Jemy je 3 – 4 razy dziennie w połączeniu z owocami, warzywami i różnymi rodzajami pieczywa.
Odchudzająca moc jogurtów wiąże się przede wszystkim z dwiema witaminami: B2, która spala tłuszcz i B12, która dba o zdrowy żołądek i jelita.

Przykładowy jadłospis (do wyboru)
Śniadanie
– 150 g jogurtu owocowego z otrębami lub muesli, grejpfrut, średni świeży banan
– 150 g jogurtu poziomkowego, 1 kromka chleba posmarowana cienko dżemem lub marmoladą, pół grejpfruta
– koktajl jogurtowo – buraczkowy z koperkiem
Obiad
– marchew, brokuły, groszek, fasola ugotowane na parze, szklanka ryżu ugotowanego na sypko i polanego jogurtem naturalnym, garść natki pietruszki
– 200 g pstrąga lub dorsza gotowanego w jarzynach, surówka z kiszonej kapusty, marchewki i jabłka
– zapiekanka ziemniaczana z 15 g piersi z kurczaka lub fileta rybnego
Kolacja
– chłodnik litewski
– twarożek ze 100 g chudego białego sera i zmieszanego ze 150 g jogurtu owocowego, sałatka z jajka na twardo, 100 g ugotowanych brokuł, połówki papryki i średniej czerwonej cebuli
– sałatka owocowa z kiwi, różowego grejpfruta, jabłka, pomarańczy.

Dieta Kliniki Mayo

Sierpień 2, 2018 on 5:22 pm | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta Kliniki Mayo została wyłączona

Omawiana dieta prowadzi do szybkiego spadku wagi (ok. 5 kg w ciągu 2 tygodni), ale jest bardzo monotonna. Jej podstawą są jajka i warzywa.
Przez pierwszy tydzień jemy od 4 do 6 jajek dziennie, popijając je 2 litrami płynów (kawy, herbaty, niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych). Jajka spożywamy w połączeniu z warzywami, które dostarczają organizmowi niezbędnych minerałów i witamin. Warzywa zawierają też błonnik, który warunkuje ruchy robaczkowe (perystaltyczne) jelit. Błonnik ułatwia wypróżnianie, eliminuje zaparcia, usuwa kwasy, metale ciężkie i wolne rodniki. Spotykamy go w chlebie razowym, warzywach, otrębach, grubych kaszach, świeżych owocach. Te ostatnie jednak są zabronione w Diecie Kliniki Mayo. Podobnie jak produkty zbożowe.

Niektórzy fizjolodzy żywienia uznają Dietę Kliniki Mayo za niekorzystną dla ludzkiego organizmu. Przede wszystkim uboga jest małokaloryczna i prowadzi do niedoboru składników mineralnych i witamin. Uzyskiwany błyskawiczny spadek wagi, powoduje zmęczenie i osłabienie organizmu.

Przykładowy jadłospis na I tydzień:
Śniadanie
– 2 jajka na twardo, filiżanka kawy
Obiad
– 2 jajka na twardo, 200 g ugotowanych warzyw
Kolacja (do wyboru)
– 2 jajka na twardo, 3 liście sałaty z odrobiną oliwy z oliwek
– 150 g pieczonego mięsa, główka sałaty z sokiem cytryny
Przykładowy jadłospis na II tydzień:
Śniadanie
– 1 kromka chrupkiego pieczywa, filiżanka kawy
Obiad
– 150 g mięsa smażonego, 150 g startej marchewki z sokiem z cytryny
Kolacja
– 2 jajka na twardo, 150 g jogurtu
– 100 g chudej szynki, 150 g jogurtu.

Dieta na potencję

Lipiec 30, 2018 on 11:00 am | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta na potencję została wyłączona

Już w Starożytności odkryto, że niektóre pokarmy zwiększają popęd seksualny. Przykładowo Chińczycy od stuleci polecają żeń – szeń.

Osoby często uprawiające seks powinny zaopatrywać swój organizm w większe ilości białka – zawarta w nich arginina odpowiada za jakość spermy. Popęd zwiększają również: mięsa drobiowe, podroby, owoce morza (zawierają dużo cynku odpowiadającego za zwiększenie poziomu testosteronu), ryby (szczególnie sandacz i łosoś), orzechy, pestki słonecznika i dyni, warzywa w postaci marchewki, fasoli, szparagów, selera, pomidorów, pora, pietruszki, bakłażanów, czosnku, karczochów, brokuł, papryki i trufli.

Za afrodyzjaki wspomagające męską potencję uważa się powszechnie: czekoladę, chrzan, zioła i przyprawy (dziurawiec, imbir, lubczyk, chili, gałka muszkatołowa, papryka słodka i ostra, pieprz: wszystkie kolory (zielony, biały, czarny i różowy), kardamon, bazylia, anyż, cynamon, wanilia, goździki, jałowiec, cząber.

W grupie produktów odbierających ochotę na seks znalazło się: białe pieczywo, zwłaszcza bułki, tłuste potrawy i sosy, również czerwone mięso oraz mocna herbata i kawa (szczególnie słodzona). Szczególna uwagę należy zwrócić na alkohol, który spożyty w nadmiarze zamiast pobudzić – uśpi. Niewskazane są szampany i wina musujące. Dietetycy polecają natomiast czerwone wino.

Dieta pszeniczna

Czerwiec 27, 2018 on 10:55 am | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta pszeniczna została wyłączona

Dieta pszeniczna zaliczana jest do monodiet czyli diet jednoskładnikowych. Pozwala zrzucić od 0,5 do 1 kg dziennie.

Dietę pszeniczną najczęściej stosuje się przez okres od 3 do 12 dni. W tym czasie spożywa się tylko i wyłącznie gotowane ziarna pszenicy (w dowolnej ilości). Bez ograniczeń można również jeść liście sałaty. Wszystko popija się ciepłą wodą. Jeśli ktoś jest cały czas głodny, to dodatkowo może zjeść gotowane warzywa.

najlepiej jest do tego celu korzystać z pszenicy bio, zakupionej z pewnego źródła. Diety nie powinny stosować osoby uczulone na gluten. W wielu przypadkach dieta pszeniczna daje zaskakująco dobre rezultaty przy zrzucaniu wagi. Jako skutek uboczny może pojawić się także poprawa stanu cery i włosów.

Dietę pszeniczną najlepiej stosować na przełomie kwietnia i maja. Po jej zakończeniu najpierw spożywa się warzywa, a po kilku dniach nabiał i mięso.

Dieta ryżowa

Maj 30, 2018 on 11:54 am | In Dieta, Profilaktyka | Możliwość komentowania Dieta ryżowa została wyłączona

Przestrzeganie zaleceń diety ryżowej powoduje nawet trzykilogramową utratę wagi w ciągu 7 dni.
Ryż zawiera dużo potasu i mało sodu, dzięki czemu usuwa nadmiar wody z tkanek. Zapewnia organizmowi równowagę kwasowo – zasadową, co z kolei usprawnia procesy trawienne. Zawarty w ryżu błonnik zmusza organizm do pozbywania się złogów, czyli osadów z tkanek mogących powodować miażdżycę i nowotwory.
Ziarna ryżu są niskokaloryczne i zawierają mało tłuszczu, dlatego osoby stosujące ten rodzaj diety mogą jeść duże porcje bez obawy przekroczenia dziennej dawki kalorii. Mimo, iż dieta ryżowa dostarcza zaledwie ok. 1000 kalorii dziennie, osoby ją stosujące czują się najedzone. Zjadają trzy posiłki oraz wypijają maksymalnie 2 litry płynów. Najwartościowszy jest ryż ciemny, nieoczyszczony.
Standardowa dieta składa się z 250 – 300 g ryżu, 200 – 300 g owoców lub warzyw i kilkudziesięciu gram cukru. Ryż należy gotować na miękko lub sypko, bez dodatku soli!
Dietę można stosować raz na trzy miesiące, nie dłużej niż przez 21 dni.
Przykładowy jadłospis (do wyboru):
Śniadanie
– ryż z jabłkami (50 g ryżu, 100 g jabłek, 20 g cukru)
– miseczka ugotowanego ryżu z dodatkiem miodu i jogurtu, zielona herbata
– 3 kromki razowca, 2 plasterki chudej wędliny, 2 plasterki pomidora, 1 rzodkiewka, 2 liście sałaty
Obiad
– ryż z truskawkami (90 g ryżu, 100 g truskawek, 20 g cukru)
– 3 łyżki stołowe ugotowanego ryżu, 150 g piersi z kurczaka z grilla, kubek surówki z owoców
– risotto z długoziarnistego ryżu i gotowanych warzyw, herbatka ziołowa
Kolacja
– ryż z przecierem z jabłka pieczonego (50 g ryżu, 100 g jabłka, 5 g cukru)
– 3 wafle ryżowe posmarowane bardzo cienko masłem, 3 plasterki chudej wędliny, 3 liście sałaty, posiekany szczypiorek
– zapiekany ryż z jabłkami, woda mineralna

Domowe sposoby na zatwardzenie

Marzec 31, 2018 on 9:10 pm | In Problemy gastryczne, Układ trawienny | Możliwość komentowania Domowe sposoby na zatwardzenie została wyłączona

Zaparcia są zmorą wielu osób, choć trudno nie odnieść wrażenia, że częściej atakują kobiety niż mężczyzn. Bez względu na pleć i wiek warto pamiętać jednak o tym, że wcale nie muszą być wyrokiem. Można sobie z nimi radzić i to bez konieczności sięgania po leki. Tak zwane domowe sposoby często są stosowane z powodzeniem od setek lat, warto więc zapoznać się z ich możliwościami.

Najskuteczniejszym sposobem są suszone owoce, w tym zwłaszcza suszone śliwki. Najlepiej już przed pójściem spać zalać kilka z nich przegotowaną wodą, a rano zjeść je jeszcze przed śniadaniem. Dobrym pomysłem może być także sam kompot ze śliwek, najlepiej przygotowany samodzielnie. Jeśli nie przepadamy za śliwkami, być może poskutkują fermentowane produkty mleczne, a więc zarówno jogurty i kefiry, jak i maślanki. Warto przed zakupem sprawdzić ich skład. Im bliższy jest on naturalnemu – tym lepiej.

Sprawdzonym sposobem jest też picie siemienia lnianego zalanego wcześniej gorącą wodą i pozostawionego w zaciemnionym miejscu aż zacznie pęcznieć.

Jak wzmocnić układ trawienny?

Luty 28, 2018 on 3:03 pm | In Profilaktyka, Układ trawienny | Możliwość komentowania Jak wzmocnić układ trawienny? została wyłączona

Gdy układ trawienny nie pracuje prawidłowo, nie musimy wcale czekać długo na znaczące pogorszenie się naszego komfortu życia. Na szczęście, nie oznacza to wcale, że nie jesteśmy go w stanie wzmocnić. Co ważne, cel ten można osiągnąć odwołując się do całkiem prostych metod.

W pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad zmianą diety, okazuje się przy tym, że same zmiany nie muszą być wcale radykalne. Dobrym krokiem jest włączenie do niej produktów bogatych w błonnik, a także ograniczenie tych, które są wysoko przetworzone. Choć nie musimy rezygnować z dań smażonych, również w ich przypadku pomocne może okazać się zmniejszenie częstotliwości ich spożywania. Pamiętajmy też, że układ pokarmowy pracuje lepiej, jeśli nie zapominamy o nawodnieniu organizmie, służy mu przy tym aktywny tryb życia nawet, jeśli same ćwiczenia nie są przesadnie intensywne.

Jeśli zmagamy się z nadwagą, możemy podjąć wysiłki mające na celu jej ograniczenie. Czasem nawet pięć kilogramów mniej może korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie układu trawiennego.

Następna strona »